نقش طراحی در ارائه محصول متفاوت
نقش طراحی در ارائه محصول متفاوت اهمیت بسزایی دارد.بسته بندی  مبحث مهمی در اصول طراحی یک محصول است و نقش مهمی در بازاریابی آن ایفا میکند. به نحوی که یک بسته بندی مناسب می‌تواند مشتری را به سمت انتخاب یک محصــول خـاص به جای محصولات دیگر مشابه متقاعد کند .
اصول طراحی بسته بندی : 1-وضوح و سادگی                     2- صداقت                     3- اصالت                    4- تأثیرگذاری در شلف                           5-قابلیت توسعه بسته بندی
  • وضوح و سادگی
به یک سوپرمارکت بروید و به طور تصادفی محصولی را انتخاب کنید و فقط با نگاه به محصول سعی کنید به دو سوال زیر پاسخ بدید:
کاربرد این محصول چیست؟
 برند محصول چیست؟
حداکثر زمان پاسخ به این سوالات ۴ ثانیه است و جالب اینجاست که بدانید برای بسیاری از محصولات نمی‌توانید جواب این دو سوال ساده را بیابید. بسیارند محصولاتی که با دیدن بسته بندی آن نمی‌توانید حدس بزنید که محتویات داخل آنها چیست و یا کم نیستند محصولاتی که نمی‌توانید به وضوح نام برند آن‌ها را پیدا کنید.
  • صداقت
یکی از اشتباهات رایج طراحان، این است که گاهی در بیان ویژگی‌های محصولات اغراق می‌کنند. ممکن است شما محصولی بخرید که روی بسته‌بندی آن عکس کیکی پر از قطعات شکلات باشد اما خود محصول تنها حاوی چند قطعه شکلات باشد.این اشتباه می‌تواند موجب نارضایتی شدید مصرف‌کنندگان و مشتریان از محصول شود. البته مشتریان انتظار اندکی اغراق در طراحی را دارند ولی اگر این موضوع از حد بگذرد نه تنها موجب جذب مخاطب نخواهد شد بلکه عدم رضایت آنان را نیز در بر خواهد داشت.
  • اصالت
به طور کل درج ویژگی‌های محصول و به یاد ماندنی بودن طراحی بسته ‌بندی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل امروزه هزاران محصول مشابه را میبینیم که مدعی داشتن ویژگی‌های خاصی هستند، اما تنها چیزی که موجب انتخاب یک محصول از میان سایر محصولات می‌شود، اعتبار و صحت اطلاعات درج شده است.
  • تأثیرگذاری در شلف
یک محصول هرگز به تنهایی و با جزئیات در شلف یک فروشگاه دیده نخواهد شد. چرا که یک محصول در قفسه‌های فروشگاه در کنار سایر محصولات چیده می‌شود، بنابراین نمای کلی محصول باید به قدری جذاب باشد که بتواند در حضور محصولات متفاوت نیز خریدار را به خود جذب کند.تنها راه برای بررسی اثر شلف بر دیده شدن محصول آن است که طراحی واقعی را در قفسه در کنار محصولات دیگر قرار دهید. بسیارند محصولاتی که طراحی بسیار زیبایی دارند اما تمام این زیبایی در شلف ناپدید می‌شوند. شاید این اصل یکی از مهم‌ترین اصول طراحی بسته بندی باشد، چرا که در صورت رعایت این اصل مشتریان می‌توانند در قفسه‌های شلوغ فروشگاه‌های بزرگ محصول شما را به راحتی ببینند و تشخیص دهند.
  • قابلیت توسعه بسته بندی
یکی از اصول طراحی بسته بندی محصول امکان توسعه آن است. بدین معنی است که بسته بندی محصول به گونه طراحی شود که اگر به خط تولید آن چند محصول دیگر اضافه و متنوع‌تر شد بتوان از همان طرح بسته بندی استفاده کرد. مثلاً فرض کنید که طبق تحقیقات بازار، مشتریان شما علاقه‌مند به محصول آب سیب باشند و شما بسته‌بندی خود را شبیه یک سیب طراحی کنید. حال اگر بعد از مدتی تمایل مشتریان به سمت محصولی دیگر مثل آب آلبالو تغییر کند، مجدداً می‌بایست بسته‌بندی جدیدی طراحی کنید که این امر اصلاً مطلوب نیست.
ما در مجتمـع چاپ و بسته بندی رمــا پک ،  با ارائــــه بهتـرین و متفـــاوت ترین طــــرح ها در راستــــای داشتن بسته بنـــدی جذاب ، خلاق و کاربردی در خدمت مشتریان و همراهان این مجموعــه می باشیـــــم.