چاپ روی کارتن

  • چاپ ساده (فلکسو)
شرکت‌ها و برندهای مختلف برای جلوه بیشتر بسته بندی محصول خود و تاثیر هرچه بهتر بر مخاطبین از چاپ اختصاصی برند روی کارتن و جعبه های کارتنی خود استفاده می‌کنند. فرآیندها و انواع مختلفی از روش‌ها ی چاپ روی کارتن وجود دارد  که با توجه  به میزان سرمایه، محدودیت زمانی و کیفیت مورد نظر انتخاب می شود.
چاپ ساده یا فلکسو(چاپ مستقیم بر روی کارتن)
همان‌طور که از نام این روش مشخص است، طرح و نوشته مستقیما روی کارتن و جعبه کارتنی چاپ می‌شود. این روش چاپ روی کارتن از طریق فلوکسوگرافی انجام می گیرد. در چاپ فلکسو از  کلیشه های ژلاتینی (لاستیکی یا فتو پلیمر) که قابل انعطاف است استفاده می شود و چاپ حاصل تماس مستقیم کلیشه حاوی طرح برجسته با کارتن و جعبه مقوایی کنگره دار (چند لایه) است.این روش بطور وسیعی جهت چاپ  در بسته بندی ها ی مختلف به کار می رود . همچنین از آن می توان برای چاپ سطح وسیعی با یک رنگ یکنواخت و یکدست استفاده کرد.  چاپ فلکسو از روشی های چاپی است که همواره گسترش و پیشرفت بسیار سریعی را بر خود دیده است . البته نباید تصور کرد که این روش تنها برای چاپ محصولاتی خاص کاربرد دارد. قابلیت این روش برای چاپ انواع مختلفی از سطوح چاپی باعث شده تا گستره وسیعی از محصولات با این روش قابل چاپ باشند.
تاریخچه مختصر چاپ فلکسو:
چاپ فلکسو در سال 1950 میلادی بر سر زبان ها افتاد و بدین ترتیب بود که امکان تهیه و تولید فرم هایی از جنس پلاستیک فراهم شد. یجالب است بدانید که این پلاستیک ها به بخشی از طیف نور حساسیت داشتند. روش چاپ فلکسو در سال 1990 با چاپ بر روی کیسه های کاغذی و پاکت شروع به کار کرد و هم اکنون بر روی هر نوع سطحی چاپ می شود. روش فلکسو بعنوان یکی از روش های چاپ ساده و آسان به شمار می رود و سیستم تغذیه آن به شکل رول است و در این دستگاه از سیستم مرکب دان ساده استفاده می شود.
در مجتمع چاپ و بسته بندی رماپک  خدمات چاپ بر روی انواع کارتن با بهترین دستگاه های روز دنیا صورت می گیرد، چاپ بر روی کارتن و جعبه مقوایی کنگره دار عادی و دایکاتی از خدمات قابل ارائه در مجموعه رما پک می باشد .