چاپ و بسته بندی انواع جعبه

چاپ در اصطلاح، به عمل، فن، و صنعت تکثیر صورت و نقش‌های دوبعدی مانند حروف، ارقام، خط‌ها، تصویرها و… است . این کار به‌وسیلهٔ انداختن اثر این نقش‌ها بر کاغذ، پارچه، یا مواد دیگر انجام می‌شود.چاپ بر روی کاغذ شناخته شده‌ترین کار چاپی است. امروزه نیز با استفاده از چاپ در صنعت بسته بندی .گامی بزرگ درطراحی ،چاپ، بسته بندی وارائه خدماتی متنوع و متفاوت برداشته  شده است.چاپ و بسته بندی انواع جعبه یکی از کاربردیترین ها در صنعت چاپ می باشد.

چاپ افست

یکی از  فراوانترین چاپ هاست. شاید به این دلیل که  چاپ روی کاغذ با کیفیت بسیارعالی و در تیراژهای نسبتا پایین است.  گاهی چاپ افست  به دلیل عدم برجستگی یا فرورفتگی در رابط (زینک) چاپ مسطح نیز نامیده می شود.در چاپ افست ، چاپ از طریق ترکیب 4 رنگ صورت می پذیرد. رنگ فیروزه ای یا سایان (Cyan) ارغوانی یا مجنتا (Magenta) رنگ زرد یا یلو (Yellow) و رنگ سیاه یا بلک (Black) که به اختصار به آنها CMYK گفته می شود .هر کدام از این رنگها می تواند دارای غلظت 1 تا 100 باشد .

از ترکیب این چهار رنگ سایر رنگها ساخته می شوند (صد میلیون رنگ 100*100*100*100) . ترکیب این رنگها بر روی کاغذ انجام می شود . یعنی رنگ اول بر روی کاغذ چاپ می شود و سپس رنگ دوم بر روی رنگ اول چاپ می شود و الی آخر و چون این رنگها شفاف هستند آنچه در نهایت دیده می شود ترکیب چها رنگی است که بر روی هم و با غلظت های مختلف چاپ شده اند . در  چاپ انواع جعبه نیز پس از طراحی بسته بند و محصول مورد نظر تمامی این مراحل طی می گردد.

مجتمع چاپ و بسته بندی رما پک نیز با در اختیار داشتن به روزترین دستگاه های چاپ خدماتی با کیفت بالا را به مشتریان خود ارائه می نماید.